Handelsbetingelser
VILKÅR OG BETINGELSER Gældende fra 1/1-2024
Ved køb via susanhimmelblaa.dk accepterer du disse generelle betingelser:
GENEREL INFORMATION
www.susanhimmelblaa.dk ejes af:
Vicmus v/Susan Christensen
Græsvangen 20
6855 Outrup
Telefon: 53657043
E-mail: susan@susanhimmelblaa.dk
Cvr.: 44300141
- Vi forbeholder os retten til at ændre disse vilkår og betingelser uden forudgående varsel.
- Den version af vilkårene, som er gældende for din bestilling, vil være den, der fremgår af susanhimmelblaa.dk på det tidspunkt, du afgiver din bestilling.
- Du skal godkende og acceptere vores vilkår og betingelser, før du kan handle på webshoppen.
- Når du har placeret din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse på dit køb via e-mail. Vores anbefaling er at du gemmer denne e-mail til senere brug.
- Du kan fortryde dit køb indenfor 14 dage, gældende fra tidspunktet hvor du har modtaget dine varer.
- Dit køb er omfattet af Købelovens mangelsregler.
- Ved tilmelding af nyhedsbrev accepterer du at vi må gemme dine oplysninger såsom: navn, email og fødselsdag
BESTILLING
Varen bestilles online via www.susanhimmelblaa.dk
Ved bestilling oplyses: navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og konto/kortoplysninger.
Ved gennemført bestilling vil ordrebekræftelsen blive sendt til den oplyste e-mail.
OBS: I visse tilfælde oplever vi at ordrebekræftelsen opfattes som spam. Tjek derfor dit spamfilter ved udeblivelse af ordrebekræftelsen.
Ved bestilling reserveres beløbet på din konto. Beløbet hæves først når din bestilling er afleveret til afsendelse ved et valgt fragtfirma.
Vi forbeholder os ret til at annullere købsaftalen i en af de følgende situationer:
- Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, f.eks. en betalingsfejl, prisfejl, oversolgte varer el. lignende.
- Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres.
- Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.
- I tilfælde af en utilsigtet fejl på hjemmesiden, vil vi altid kontakte dig inden afsendelse af bestillingen.
- Alle priser er angivet i DKK og inkl. moms
PRISER
På susanhimmelblaa.dk er alle de anførte priser for varer, forsendelsesomkostninger og andre omkostninger inklusive skatter, moms og afgifter.
Det er altid prisen på vores hjemmeside på købstidspunktet, som er gældende. Derfor tager vi forbehold for prisfejl hos 3.part som fx: Instagram og Facebook
OBS: Ved udsalg og andre kampagner kan prisen varierer fra dag til dag uden forudgående varsel. Prisen er gældende på købstidspunktet. Ønskes varen til den korrigerede pris, kontakt venligst via e-mail:susan@susanhimmelblaa.dk
BETALINGSMETODER
Hos susanhimmelblaa.dk kan du betale med Dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay
Din betaling vil først blive trukket på din valgte betalingsmiddel, når varen er afleveret til et valgt fragtfirma.
Betaling med kreditkort
Du kan trygt anvende dit betalingskort hos os. Vores betalingssystem er certificeret via vores betalings indløser Pensopay.
Betaler du med kort, vil du blive bedt om at indtaste dine personlige kortoplysninger i et nyt vindue.
Betaling med MobilePay
På susanhimmelblaa.dk kan du anvende MobilePay som betalingsmetode. Der pålægges ikke et gebyr ved betaling med MobilePay.
EKSPEDITIONSTID
Vi bestræber os på at behandle alle ordrer i den rækkefølge de er kommet i og få sendt fra dag til dag. Ved weekend, helligdage, Black Friday og ferier skal der forventes forlænget leveringstid.
LEVERING
Varer bestilt på susanhimmelblaa.dk leveres med PostNord, GLS og DAO til pakkeshops eller med hjemmelevering i hele Danmark. Vi tilbyder også afhentning på adressen Græsvangen 20, 6855 Outrup
Alle vores pakker med forsendelse bliver sendt som pakkepost. Dette gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer undervejs. Varerne er forsikrede under forsendelsen med et leveringsgebyr på 39 kr. for ordrer under 699 kr.
Ved modtagelse er du ansvarlig for at kontrollere pakkens indhold.
Er pakken og/eller indholdet blevet beskadiget, bedes du straks kontakte os på e-mail: susan@susanhimmelblaa.dk og fremsende billeder som dokumentation.
Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler på varen skal du informere os hurtigst muligt: susan@susanhimmelblaa.dk
Har du bestilt levering til en pakkeshop eller boks og ikke afhenter din pakke indenfor fragt selskabets frist, bliver den returneret til os.
Bestiller du med afhentning på adressen, kan du afhente, så snart du har modtaget besked om at bestillingen er klar til afhentning. Du vil få besked via e-mail og sms. Vi reserverer din bestilling i 5 dage og pengene trækkes først, når du afhenter din pakke. Har du ikke afhentet pakken inden for de 5 dage -uden anden klar aftale, vil købet blive annulleret uden yderligere varsel.
OMBYTNING
Hvis du ønsker at ombytte en vare eller flere fra din ordre til en anden størrelse, skal du sende varerne retur til os. I mellemtiden gennemfører du en ny bestilling, efter gældende fragtbetingelser, på den vare, du ønsker at ombytte til. Det sikre dig at varen ikke bliver udsolgt til anden side og at ordren bliver ekspederet af sted hurtigst muligt. Vi kan desværre ikke tilbyde direkte ombytning, men tilbagebetaler dig pengene for din tidligere ordre så snart vi modtager den retur.
Hvis du sender en e-mail på susan@susanhimmelblaa.dk om at du ønsker at ombytte din vare, tilbyder vi gratis fragt på den nye ordre.
Husk at du inden afsendelse af din returpakke, skal give os besked om returen her:
FORTRYDELSESRET
Som forbruger har du 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler online.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, den dag, du har modtaget din vare.
Du kan IKKE fortryde købet ved at nægte at modtage varen, eller undlade at afhente den uden samtidig at give os besked.
Ønsker du at fortryde dit køb, skal du give os besked her:
https://return.shipmondo.com/susanhimmelblaa
Du kan via ovenstående link vælge, om du vil sende din pakke retur til os eller aflevere den på adressen Græsvangen 20, 6855 Outrup.
OBS: Fra vi modtager din pakke, kan der gå op til 14 dage, før vi har refunderet pengene.
Pengene tilbageføres til samme konto, som du har betalt ordren fra. Du får en bekræftende mail på, at din retur er gennemført.
Bemærk: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den.
TILBAGEBETALING
Vi tilbagefører altid dine penge til samme betalingsmetode, som du betalte dine varer med. Vi behandler returpakker i den rækkefølge de kommer ind i og bestræber os på at tilbagebetale så hurtigt som muligt, dog senest 14 dage efter modtagelsen.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord; ”du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik”. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anslår værdien ud fra en konkret vurdering af den/de returnerede varer
RETURNERING
Som forbruger har du 14 dages fuld fortrydelsesret, når du handler på via en webshop. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter, den dag, du har modtaget din vare. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen, eller undlade at afhente den uden samtidig at give os besked.
1. Giv os besked om din retur her:
https://return.shipmondo.com/susanhimmelblaa
2. Vedlæg retursedlen sammen med dine returvarer, der skal være pakket forsvarligt ind, samt være i original emballage og have mærker påsat.
3. I forbindelse med returnering af fortrudt køb, tilbyder vi at betale fragtomkostningerne. Du vælger selv om du vil sende pakken retur eller aflevere den retur på adressen Græsvangen 20, 6855 Outrup. Ønsker du at sende pakken retur, tilbyder vi at du gennem returportalen vælger QR kode eller print-selv label. Vi sender ikke returseddel med i pakken. Via returportalen vælger du selv hvilket fragtfirma du ønsker at bruge.
Vi afhenter IKKE i pakkeshops.
Ved return sendes pakken direkte til:
Vicmus v/ Susan Christensen
Græsvangen 20
6855 Outrup
BEMÆRK: Der kan gå op til 14 dage fra vi modtager din pakke og til retur sagen er færdigbehandlet.
Du modtager en e-mail når din retur er gennemført og få dage efter, er pengene tilbageført på den konto, som ordren er betalt fra.
Bemærk: Ansvaret for pakken/varerne indtil vi modtager dem er alene dit. Gem derfor kvittering på indlevering, HUSK ALTID Track & Trace nummer.
OBS! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til postbutik eller pakkeboks.
I et evt. tilfælde må det forventes, at pakken ryger retur til afsenderen. Herefter må den sendes på ny. Alle udlæg i sådanne situationer pålægges afsender.
REKLAMATION OG FEJLLEVEREDE VARER
Hos susanhimmelblaa.dk er kunden altid i fokus og vi gør alt for at have en tæt dialog med dig.
Hvis du mod forventning skulle opleve fejl eller mangler ved en vare, er dit køb omfattet af Købeloven, herunder mangel reglerne, og du har 24 måneders reklamationsret på alle varer.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig” tid efter, at du har opdaget evt. mangel ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt.
Ved berettiget reklamation er returforsendelsen naturligvis fragtfri for dig, blot du kontakter os på forhånd og benytter det forudbetalte returlabel, vi fremsender. Benyttes en dyrere fragtform er dette for egen regning.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Ved afviste reklamationer vil du blive kontaktet direkte.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarligt emballage.
Varen sendes til:
Vicmus v/Susan Christensen
Græsvangen 20
6855 Outrup
Inden varen sendes retur, bedes du sende en e-mail til susan@susanhimmelblaa.dk med vedhæftede billeder samt beskrivelse af fejlen på varen. Herefter vil du blive kontaktet om dét videre forløb. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer.
Skulle du mod forventning modtage en forkert vare, bedes du sende os en email på susan@susanhimmelblaa.dk. På den måde kan vi hurtigst muligt tilbyde en løsning på problemet på baggrund af dine informationer.
Har vi mulighed for det, så sender vi fragtfrit en ny vare til dig samt returlabel til den vare du har fået fejlleveret. Er varen udsolgt, tilbagefører vi det fulde beløb til dig efter modtagelsen af din reklamation.
I tilfælde af fejlleverede varer er returforsendelsen naturligvis også fragtfri for dig.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte susan@susanhimmelblaa.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning,
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online
klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
LOVVALG OG VÆRNETING
Køb af varer på susanhimmelblaa.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de danske domstole.
OPHAVSRET
Indholdet på susanhimmelblaa.dk er ophavsret beskyttet og tilhører Vicmus v/Susan Christensen (CVR. nr. 44300141). Informationerne på websitet, inklusiv tekst, billeder og lyd, må ikke kopieres, hverken i privat eller kommercielt anliggende. At modificere indholdet på dette website er ulovligt. Lovovertrædelser vil blive fulgt.